Na šumavskou silnici podél Otavy se opět vrací provoz

Na šumavskou silnici podél Otavy se opět vrací provoz
Na šumavskou silnici podél Otavy se opět vrací provoz
Na šumavskou silnici podél Otavy se opět vrací provoz
  • 1 (3)
Zpět

Na šumavskou silnici podél Otavy se opět vrací provoz

12.06.2020

Důležitá dopravní spojka mezi českou a bavorskou stranou Šumavy ze Sušice do Kašperských Hor bude odedneška, zhruba 18. hodiny, opět průjezdná.

Důležitá dopravní spojka mezi českou a bavorskou stranou Šumavy ze Sušice do Kašperských Hor bude odedneška, zhruba 18. hodiny, opět průjezdná. Společnosti SWIETELSKY stavební, ve spolupráci s firmou Berger Bohemia, se podařilo původní termín modernizace komunikace II/169 a II/145 Dlouhá Ves – Radešov, zkrátit. Tím se uleví i obcím, kudy vedla objízdná trasa.

Modernizace zhruba 5,3 kilometrů dlouhého úseku vyšla investora, Správu a údržbu silnic Plzeňského kraje, na zhruba 266 milionů korun.

„Pro sušickou oblast našeho závodu to byla finančně i délkou největší stavba. Trvala 16 měsíců i proto, že v šumavských podmínkách je zima, kdy se práce přerušují, prostě delší. Jsme rádi, že motoristé pojedou po bezpečné a kvalitní silnicí, vyhovující rostoucím nárokům na osobní, nákladní i autobusovou dopravu,“ říká Pavel Brůžek, prokurista společnosti SWIETELSKY stavební a vedoucí jejího odštěpného závodu Dopravní stavby ZÁPAD.

V některých úsecích bylo nutné jít do hloubky téměř pěti metrů pod úroveň původní vozovky. Náročné bylo i rozšiřování komunikace odsekáváním tisíců metrů krychlových skal, které lemují velkou část trasy. Došlo i ke zpevnění krajnic systémem Terramesh a gabionovými zdmi a tím i stability okrajů vozovky směrem k řece a zajištění plného průjezdního profilu silnice. Nové jsou i propusti a mostky přes Račí a Opolenecký potok, zálivy autobusových zastávek a samozřejmě konstrukční vrstvy vozovek. Skalní masiv se po odstranění nestabilních hornin, vykácení křovin a vzrostlých stromů zpevnil sítěmi.