Swietelsky AG
Zpět

Na kolejích u Berouna bude SWIETELSKY Rail CZ pracovat pouze v noci

16.09.2020

Mnozí cestující  sedmidenní opravu 56,6 kilometrů kolejí a 26 výhybek v úseku Beroun – Kařízek ani nezaregistrují. Od 16. do 23. září ji na této vytížené trati bude společnost SWIETELSKY Rail CZ provádět výhradně při nočních výlukách. Zhruba od půl osmé večer do půl šesté ráno. Dopad na osobní železniční dopravu bude proto minimální.

„Na mimořádně dlouhý úsek nasadíme špičkové technologie, které umí výlukové časy zkrátit o desítky procent proti běžně dostupným strojním linkám na českém trhu,“ říká Lukáš Vostrý, ředitel závodu Stroje a mechanizace SWIETELSKY Rail CZ.

Zakázku na opravu geometrické polohy koleje, která vyjde na bezmála 50 milionů korun, vypsala a financuje Správa železnic, Oblastní ředitelství Praha. To do jednoho projektu zahrnulo nezvykle rozsáhlý úsek a stanovilo počet nočních výluk.

SWIETELSKY Rail CZ na stavbu proto nasadí dvě mimořádně výkonné strojní linky. V traťových úsecích Králův Dvůr - Zdice, Zdice - Hořovice a Hořovice - Zbiroh půjde o ASP Stopfexpress 09 - 4X Dynamic a BDS 2000. Ve stanicích Zdice a Hořovice pak o strojní linku ASP Unimat 09-475/4S a SSP 121-D a DGS 62 N.

 „Jde o nejvýkonnější kolejovou mechanizaci v Evropě pro směrovou a výškovou úpravu koleje včetně dynamické stabilizace a úpravy štěrkového lože,“ dodává Lukáš Vostrý.

Firma využije traťovou podbíječku Stopfexpress 09 – 4X Dynamic spolu se štěrkovým pluhem BDS 2000 a také výhybkovou podbíječku Unimat s integrovaným kartáčem.

Pro představu – ASP Stopfexpress 09 - 4X Dynamic je první kontinuální čtyřpražcová podbíječka na světě s integrovaným dynamickým stabilizátorem. Má výkon až 2.000 metrů za hodinu. V případě potřeby lze nastavit čtyř, dvou nebo jedno pražcové podbíjení. Při práci ji doplní stejně výkonný stroj BDS 2000 (ballast distribution system) na úpravu štěrkového lože. V Česku se objevuje jen zřídka, neboť ji její vlastník Swietelsky AG využívá na kolejových stavbách po celé Evropě.