Úprava trati Hostivař - Votice

Úprava trati Hostivař - Votice
Úprava trati Hostivař - Votice
Úprava trati Hostivař - Votice
  • SWIE Seite Ueber Uns Header 3400 Auf 2240X1040 Rgb
Zpět

Úprava trati Hostivař - Votice

16.08.2019

SWIETELSKY Rail CZ nasadí nejvýkonnější kolejovou mechanizaci v Evropě

Na ojedinělý projekt úpravy geometrické polohy koleje, který začne 21. srpna na rekordně dlouhém úseku 58 kilometrů trati z Prahy - Hostivaře do Votic, nasadí společnost Swietelsky Rail CZ nejvýkonnější kolejovou mechanizaci v Evropě. Důvod je zřejmý - na zakázku za 69,4 milionů korun má pouze 26 dnů, do 15. září. Půjde o šest nejmodernějších strojů, tři podbíječky a tři štěrkové pluhy, od mateřského koncernu Swietelsky Baugesellschaft. V této sestavě budou v Česku vůbec poprvé.

„Pracovat budeme hlavně při nočních výlukách, abychom co nejméně omezili provoz na této velmi vytížené trati. A protože jde o mimořádně dlouhý úsek, sázíme na špičkové technologie, které umí výlukové časy zkrátit o 30 až 40 procent proti běžně dostupným strojním linkám na českém trhu,“ říká Pavel Pechač, jednatel Swietelsky Rail CZ. Aby práce ještě zrychlila, firma využije obě výhybkové podbíječky současně. „Ani to u nás není obvyklé. Společně v akci budou od 25. do 30. srpna ve stanicích Uhříněves, Říčany, Stránčice a Čerčany,“ dodává.

Zakázku, v níž byl vůbec poprvé do jednoho projektu zahrnut tak rozsáhlý úsek, vypsalo a financuje Oblastní ředitelství SŽDC Praha.

Swietelsky Rail CZ využije dvě výhybkové podbíječky s označením 09 - 32/4S Dynamic spolu se dvěma štěrkovými pluhy BDS 2000. A také strojní linku, která obsahuje traťovou podbíječku Stopfexpress 09 - 4x Dynamic s dalším pluhem BDS 2000-4. „Jde o unikátní a nejvýkonnější strojní linku pro směrovou a výškovou úpravu koleje včetně dynamické stabilizace,“ upřesňuje Pavel Pechač.

Pro představu - Stopfexpress 09 - 4X Dynamic je první kontinuální čtyř pražcová podbíječka na světě s integrovaným dynamickým stabilizátorem. Má výkon až 2000 metrů za hodinu. V případě potřeby lze nastavit čtyř, dvou nebo jedno pražcové podbíjení. Při práci ji doplní stejně výkonný stroj BDS 2000-4 (ballast distribution system) na úpravu štěrkového lože. V Česku se objevuje jen zřídka, neboť ji její vlastník Swietelsky Baugesellschaft využívá na kolejových stavbách po celé Evropě.

Swietelsky Rail CZ upraví na dvojkolejné trati celkem 116 kilometrů kolejí a staniční kolej číslo 0, 1 a 2. Úsek je součástí 4. tranzitního koridoru Děčín - Praha - České Budějovice - Horní Dvořiště. Práce jsou naplánovány výhradně do 22 nočních směn, zahrnují i 99 výhybek a použito při nich bude 13 tisíc m3 nového štěrku.

 

O NASAZENÉ TECHNICE:

Stopfexpress 09 - 4X Dynamic

Kontinuální čtyř pražcová traťová podbíječka

Integrovaný dynamický stabilizátor

Výkon až 2000 metrů trati za hodinu

 

09 - 32/4S Dynamic

Kontinuální výhybková podbíječka s podbíjecím dvoupražcovým agregátem a integrovaným kolejovým stabilizátorem

Výkon 6 až 8 výhybek + 1500 metrů koleje za osmi hodinovou směnu

 

BDS 2000

Stroj pro úpravu štěrkového lože se zásobníkem

 

BDS 2000-4

Stroje pro úpravu štěrkového lože se zásobníkem