Od ministerstva jsme získali výjimky a na opravy železnic nasadíme špičkové stroje z Rakouska i s posádkou

Od ministerstva jsme získali výjimky a na opravy železnic nasadíme špičkové stroje z Rakouska i s posádkou
Od ministerstva jsme získali výjimky a na opravy železnic nasadíme špičkové stroje z Rakouska i s posádkou
Od ministerstva jsme získali výjimky a na opravy železnic nasadíme špičkové stroje z Rakouska i s posádkou
  • SWIE Seite Ueber Uns Header 3400 Auf 2240X1040 Rgb
Zpět

Od ministerstva jsme získali výjimky a na opravy železnic nasadíme špičkové stroje z Rakouska i s posádkou

17.04.2020

Společnost Swietelsky Rail CZ může v Česku i během vyhlášeného nouzového stavu nasadit při modernizaci železničních tratí vysoce produktivní speciální stroje i s odborně vyškolenou rakouskou posádkou od svého mateřského koncernu Swietelsky AG. Umožňuje to výjimka, kterou jim udělilo Ministerstvo vnitra ČR pro šest desítek strojníků. První z nich tak už koncem tohoto týdne vstoupí i s technikou na území České republiky. Koronavirová epidemie tak práce na významných úsecích českých tratí nezastaví ani nezpomalí.

„Železnice je součástí kritické infrastruktury a jsme rádi, že nám stát vyšel vstříc a žádostem, podpořeným i investorem Správou železnic, vyhověl. Jde o dlouhodobě připravované projekty, které jsme vysoutěžili právě díky vysoké produktivitě práce a zkrácení výluk. A to lze jen s opravdu moderní technologií, kterou náš koncern vlastní a svým firmám poskytuje i s osádkou podle potřeby po celé Evropě,“ vysvětluje Viliam Perknovský, jednatel společnosti Swietelsky Rail CZ, sídlící v Českých Budějovicích.

Už v pondělí začne pět strojníků pracovat na kolejovém jeřábu Kirow KRC 1200 a kladecí a přepravní technologii WM 500 U ve stanici Prosenice, kde budou do 24. dubna nasazeni při pokládce nových výhybek ojedinělého tvaru. Ty se na české železnici použijí vůbec poprvé. „Půjde tedy o unikátní montáž, kdy tandemu jeřábů bude asistovat „obojživelný“ kolejový vůz WM 500 U – WRW s hydraulicky výsuvnými pásovými podvozky,“ uvádí Lukáš Vostrý, ředitel závodu Stroje a mechanizace. Kombinace technologií umožní manipulovat a položit části výhybek s délkou až 52 metrů o hmotnosti 56 tun. Kolejová spojka se prodlouží ze 157 na 307 metrů a umožní zvýšení rychlost vlaku ze 100 až na 160 km/h.

Osm strojníků pak obsluhuje podbíječku Unimat 09-32/4S Dynamic a pluh BDS 2000 při úpravě geometrické polohy koleje od 23. dubna do 1. května vedle Prosenic také při pokračující modernizaci nádraží Praha – Vršovice. Dalších šest jich bude pracovat od 18. dubna do 3. května při preventivním broušení nových kolejnic na čtyřech stavbách v severních Čechách a v Plzni na kolejové brusce SPENO RR 16 – M10.

V traťovém úseku Dolní Žleb – státní hranice od 20. do 22. dubna pak až 28 strojníků bude obsluhovat stroje SUZ 500 na výměnu kolejového roštu, strojní zatáčečku SW 1000 a čističku RM 85-750 se 14 výsypnými vozy MFS 100. Bezmála 2 km trati zde strojní linky obnoví ve třech pracovních dnech. „A to i přesto, že se odpad ze štěrkového lože bude převážet po provozované koleji až do 12 km vzdálené stanice Děčín-východ,“ upozorňuje Lukáš Vostrý.

Začátkem května pak Swietelsky Rail CZ zahájí práce na opravě geometrické polohy koleje na trati Dolní Bousov – Kopidlno a tzv. 3. podbití v Uzlu Plzeň, kde nasadí druhou strojní linku - podbíječku Unimat 09-32/4S a pluh BDS 2000 s deseti strojníky.

Firma přitom musela přijmout řadu opatření, které nouzový stav vyžaduje, aby lidé pracovali v bezpečných podmínkách a minimalizovalo se riziko nákazy koronavirem.