Swietelsky AG
Zpět

SWIETELSKY vyvinul nový unikátní stroj RUS 1000 S

27.01.2020

Železniční koleje vyčistí, přestaví, podbije a hned po nich lze jezdit

Na evropské železniční tratě vyjel nový unikátní stavební stroj. Má označení RUS 1000 S a je za ním opět uskupení rakouských firem Plasser & Theurer / SWIETELSKY. „Jde o další vývojovou řadu úspěšného konceptu RU 800 S, který v roce 2006 představoval revoluci při výstavbě kolejí. V Česku jsme ho poprvé nasadili v roce 2018,“ vysvětluje Pavel Pechač, jednatel společnosti SWIETELSKY Rail CZ.

Zatímco původní obří stroj do jednoho průjezdu kombinuje dvě komplexní činnosti - rekonstrukci kolejí a čištění štěrkového lože, jeho nástupce RU 1000 S přidává ještě třetí proces. A to podbití rekonstruované trati. Ta je tak po jeho průjezdu okamžitě sjízdná pro rychlost 60 km/hod. Díky inovované konstrukci sít je stroj také o 25 procent výkonnější. Zvládne vyměnit až 10 pražců za minutu a dokáže pracovat i v poloměru 250 metrů. Provoz na souběžné vedlejší koleji přitom není třeba zastavit.

Vedle toho má RUS 1000 S, který koncern SWIETELSKY podrobil zkušebnímu provozu premiérově na stavbách své dceřiné společnosti v Beneluxu, bezpočet drobnějších řešení, v jejichž vývoji se projevilo více než deset let provozních zkušeností.

„Jestliže platí, že RU 800 S práci velmi zrychluje a zefektivňuje, tak v případě RUS 1000 S lze mluvit už jen v superlativech. Jeho potenciál je mimořádný a lze ho využít na stavbách, kde je potřeba minimalizovat čas výluky či zachovat nepřetržitý provoz. Věřím, že i v Česku se s ním budeme mít možnost seznámit,“ dodává Pavel Pechač.

„Špičkové stroje a technologie šetří čas a peníze. Jsou mnohem efektivnější než ty klasické. Od vlastníků železniční dopravní infrastruktury cítíme velký tlak na rychlost oprav a zkrácení výluk a maximálně se tomu snažíme vyhovět,“ uzavřel jednatel.